.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد از پمپاژ پول در خوابگاه دانشجویی

گروه حوزه و دانشگاه خبرگزاری مهر با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و نقش دانشگاهیان در فضای انتخابات قصد دارد تا زمان برگزاری انتخابات هر روز به بازخوانی و بررسی اظهارات کاندیداها درباره دانشگاه و دانشجو و مطالبات دانشجویان از آنها بپردازد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، محمود احمدی نژاد، محسن رضایی، مهدی کروبی، میرحسین موسوی که به ترتیب حروف الفبا در این گزارش به بررسی سخنرانیهای آنها درباره دانشگاه و دانشجو پرداخته شده از مطرح ترین کاندیداهایی هستند که یا خود و یا حامیان آنها در دانشگاهها نشستهای انتخاباتی برگزار کرده اند.

کاندیداها

احمدی نژاد

احمدی نژاد دیدار دانشگاهی نداشت.

محسن رضایی

محسن رضایی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد گرگان گفت: دانشگاه آزاد یکی از افتخارات ما است چرا که توانسته ‌است از زمان تاسیس تا به امروز هزاران جوان تحصیلکرده را به جامعه ما تحویل دهد و نه تنها من به دانشگاه آزاد اعتقاد دارم بلکه تلاش می‌کنم در سفرهایی که دارم به دانشگاه آزاد نیز سر بزنم و پس از در دست ‌گرفتن دولت دانشگاه آزاد را از این مظلومیت نجات دهم چرا که معتقدم باید عدالت فراگیر باشد.

رضایی با اشاره به تواناییهای جوانان به ویژه دانشجویان گفت: بسیاری از افرادی که خرمشهر را آزاد کرده‌اند دانشجو بوده‌اند و در حالی که نظامی نبودند لباس رزم برتن کردند. من مطمئنم که اگر امروز هم خدایی نکرده اتفاقی بیافتد همه شما که نظامی نیستید به جبهه می آیید.

رضایی با اشاره به مشکلات دانشجویان دانشگاه‌های غیردولتی در خصوص پرداخت شهریه گفت: یکی از طرح‌های من در نظر گرفتن یک وام برای شهریه دانشجویان به صورت قرض‌الحسنه و طولانی ‌مدت است. یک بانک عامل تعیین می‌کنم تا آن بانک به جای دانشجویان با دانشگاه روبرو شود تا دانشجویان بتوانند بدون هیچ نگرانی از شهریه و با خیال راحت به تحصیل خود ادامه دهند.

وی در خصوص برنامه ‌اش برای شغل دانشجویان نیز گفت: یکی از طرح‌های من این است که دانشجو در شش‌ماه آخر تحصیل خود یک مهارت و آموزش فرا بگیرد. همه بنگاه‌ها را موظف می‌کنم که اگر دانشجویان را استخدام کنند دولت تا سه سال پنجاه درصد حقوق آنها را پرداخت می کند.

رضایی خاطرنشان کرد: پس از تصدی دولت همه تبعیض های بین دانشجویان و اعضای هیئت علمی را برطرف خواهم کرد.

محسن رضایی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ساری نیز به سئوالات دانشجویان پاسخ داد.

مهدی کروبی

مهدی کروبی در جمع دانشجویان سخنرانی نداشت.

میرحسین موسوی

میرحسین موسوی دیدارهای انتخاباتی در جمع دانشجویان نداشت.

حامیان کاندیداهای ریاست جمهوری در دانشگاهها

سخنرانی حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در حمایت از محمود احمدی ‌نژاد در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزار می شود.

دانشجویان دانشگاه هنر مانع برگزاری برنامه تلویزیونی انتخاباتی منطقه آزاد در این دانشگاه شدند.

125 نفر از استادان دانشگاه صنعتی شریف در خصوص آنچه "مدیریت اجرایی ناکارآمد و بی‌برنامه" خواندند، بیانیه ای صادر کردند. جمعی از استادان دانشگاه صنعتی شریف با عنایت به شرایط خطیر کشور در آستانه انتخابات ریاست ‌جمهوری و بنابر وظیفه دینی و ملی خویش به نکاتی در مورد ارتقای جایگاه کشور اشاره کردند.

بیش از 2500 نفر از اعضای هیئت علمی و اساتید برجسته سراسر کشور حمایت خود را از مهندس موسوی اعلام کردند. ستاد حامیان دانشگاهی این کاندیدا به دنبال برگزاری همایش بزرگ دانشگاهیان در حمایت از وی در دانشگاه تهران است.

همایش بزرگ دانشجویان اصولگرا در قم با حضور صفارهرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بادامچیان عضو جبهه پیروان خظ امام(ره) و رهبری در دانشگاه آزاد قم برگزار می ‌شود.

علیرضا زاکانی نماینده مجلس هشتم و حسین مرعشی عضو حزب کارگزاران سازندگی در نشست انتخاباتی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف حضور یافتند.

دومین همایش دانشجویان و طلاب حامی احمدی ‌نژاد با حضور پرفسور حمید مولانا مشاور رئیس ‌جمهور و استاد دانشگاههای آمریکا در تالار حافظ شهر شیراز برگزار می ‌شود.

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان در راستای آماده سازی فضای انتخاباتی با تشکیل سه کارگروه برای سه کاندیدای مطرح احمدی‌نژاد، کروبی و موسوی در میان هواداران کاندیداها مناظره دانشجویی برگزار می ‌کند.

غلامحسین محمدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم‌پزشکی تهران و سینا کمالخانی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در دفتر جامعه اسلامی با موضوع انتخابات مناظره کردند.

به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه باهنر کرمان غلامحسین الهام سخنگوی دولت در جمع دانشجویان این دانشگاه به بیان عملکرد، موانع و فرصتها در دولت نهم می ‌پردازد.

میزگردی با حضور عضو شورای مشاوران جوان ریاست‌جمهوری، مشاور وزیر ارتباطات و مشاور وزیر علوم با موضوع "بررسی دستاوردهای دولت‌های هشتم و نهم" در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می ‌شود. در این نشست حمید‌رضا افراشته عضو شورای مشاوران جوان ریاست جمهوری، مهدی رجبی مشاور وزیر ارتباطات و سید‌محمد‌رضا هاشمی ‌گلپایگانی مشاور وزیر علوم در دانشکده اقتصاد و آمار دانشگاه علامه طباطبایی سخنرانی می کنند.

حمید رسایی نماینده مجلس هشتم به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون انتخابات ریاست جمهوری دهم در جمع دانشجویان این دانشگاه سخنرانی می ‌کند.

روح ‌الله اوحدی عضو حزب اعتماد ملی، علی خضریان عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و حسین نقاشی عضو ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی با موضوع انتخابات در دانشگاه یزد به مناظره پرداختند.

مجتبی زارعی رئیس مرکز اسناد و پژوهش‌های ریاست جمهوری در گردهمایی اساتید و نخبگان دانشگاهی حامی محمود احمدی ‌نژاد در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی سخنرانی کرد.

مناظره ‌ای میان حامیان عملکرد و افکار کاندیداهای ریاست ‌جمهوری به دعوت انجمن اسلامی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد با حضور سید احمد نبوی (حامی محسن رضایی)، صادق جوادی حصار (حامی مهدی کروبی)، ناصر آملی (حامی میرحسین موسوی) و فرهاد جعفری (حامی محمود احمدی‌نژاد) برگزار شد.

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) جلسه‌ بررسی مواضع و عملکرد اقتصادی مهندس موسوی و دکتر احمدی‌نژاد را با حضور نمایندگان اقتصادی کاندیداها، کلایی نماینده اقتصادی موسوی و محقق نماینده احمدی‌نژاد برگزار می کند.

سهیلا جلودارزاده - سخنگوی ستاد ائتلاف حامیان میرحسین موسوی گفت: بسیاری از زیر بناهایی علمی کشور در دوره موسوی پایه ‌ریزی شد تا جایی که کشوری که پزشکان آن از کشورهای دیگر ‏می‌آمدند توانست پزشک صادر کند. مجروحان جنگی در کشور درمان می شدند و در حالی که در محاصره اقتصادی قرار داشتیم صنعت رشد ‏کرد. آیا این همه کار با مدیریت فشنگ و نان بود؟‏

ذاکر اصفهانی مشاور رئیس جمهوری و رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: توزیع بن در میان دانشجویان دانشگاهها که شائبه انتخاباتی بودن آن مطرح شده به هیچ عنوان حربه انتخاباتی احمدی نژاد نبوده است. وی در پاسخ به خبرنگار مهر افزود: احمدی نژاد در شب عید به بازدید از خوابگاه دختران کوی دانشگاه رفته بود که در این بازدید دانشجویان از رئیس جمهور خود عیدی خواسته بودند و احمدی نژاد هم در پاسخ گفته بود این موضوع باید بررسی شود.

وی اضافه کرد: پرداخت عیدی به دانشجویان بدون بررسی نبوده و در مورد آن بحث بسیاری صورت گرفت و پس از آنکه بودجه آن تامین شد این پرداخت صورت گرفت.

ذاکر اصفهانی در پاسخ به این سئوال که چرا در طول این چهار سال این اتفاق رخ نداده و تنها در سال پایانی فعالیت دولت نهم و در آستانه انتخابات این پرداختها صورت گرفته است به مهر گفت: در طول این چهار سال هم احمدی نژاد به دانشجویان لطف داشته اما با طولانی شدن این روند این پرداخت در این زمان صورت گرفته است.

همایش دانشجویی ستاد کروبی با حضور غلامحسین کرباسچی، محمدعلی نجفی، سعید رضوی فقیه، محمدعلی ابطحی، الیاس حضرتی، عباس عبدی و جمیله کدیور در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم واقع در شهرک غرب جنب مجتمع تجاری میلاد نور برگزار خواهد شد.

بنا به گفته ستاد کروبی کمیسیون آموزش‌ و تحقیقات مجلس از طرح بیمه تحصیلی مهدی کروبی استقبال کرد. اعضای کمیسیون مذکور با ضروری خواندن ایجاد تسهیلات ویژه برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی توجه کروبی به این قشر تاثیرگذار را در راستای اهداف مجلس دانستند.

این ستاد اعلام کرده است: عباسپور‌تهرانی - رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه شهریه دانشجویی مشکل قریب به 85 درصد دانشجویان است گفته است: با ارائه و تحقق چنین طرحی آسودگی و فراغ خاطر بیش از 85 درصد دانشجویان کشور فراهم خواهد شد.

حسن روحانی در نشست تخصصی "پیش بینی وضعیت اقتصاد ایران در سال 88 برمبنای شاخص‌های ترکیبی آینده نگر" تصریح کرد: نمی‌دانم پمپاژ پولی که در روزهای اخیر خوابگاههای دانشجویی، روستاها و شهرها را پر کرده است از کجاست؟ این روند بی ‌سابقه است بر فرض اینکه دولت در پخش پول بین مردم حسن نیت داشته باشد چرا این پول را در تیرماه و مرداد ماه پخش نمی‌کند؟ چون حتی اگر دولت تغییر کند تا مرداد فرصت دارد که خدمت خود را ادامه دهد. توزیع پول پس از انتخابات که حرام نیست. ماه تیر هم ماه خداست.

مطالبات و سئوالات دانشجویان از کاندیداهای ریاست جمهوری

محسن رضایی به سئوالات دانشجویان از جمله شعار وی مبنی بر انقلاب اقتصادی و پول نفت و اشتغال، اتهام به دولت و طرح موضوع صیانت از آراء، اتهام به رضایی مبنی بر کپی برداری از طرح دیگر کاندیداها، حکم جلب پلیس بین الملل در ماجرای آمیا در آرژانتین و چگونگی اداره کردن سیاست خارجی، برنامه ‌اش برای دانشجویان ستاره ‌دار، ارتباط با شهردار تهران، سیاست اقتصادی این کاندیدا پاسخ داد.

جامعه اسلامی دانشگاه تبریز با انتشار 11 سئوال از میرحسین موسوی خواستار پاسخگویی به برخی مسائل مطرح شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.